
בעולם המסחר האלקטרוני, עגלת הקניות היא אחת מנקודות המגע הקריטיות ביותר במסע הלקוח. זה המקום שבו החלטות רכישה מסתיימות בנטישה או בעסקה. יצירת עגלת קניות ממירה כרוכה באופטימיזציה של דף העגלה, כדי להפחית נטישה ולעודד רכישות.
בניית חנות אינטרנטית חייבת להעשות בצורה שלובה עם עמודי מוצר ממירים ועגלת קניות ממירה, אחרת, החנות פשוט לא תמכור לכם ולא תנצל את הפוטנציאל הטמון בה. לכן, אספנו עבורכם רשימת טיפים ודוגמאות, שינחו אתכם כיצד להפוך את עגלת הקניות אצלכם בחנות האינטרנטית לממירה יותר.
פשט את תהליך התשלום
ייעל את תהליך התשלום, כדי שיהיה מהיר וקל ככל האפשר.
אפשר ללקוחות להשלים את הרכישות שלהם מבלי ליצור חשבון. לדוגמה, נייקי מציעה אפשרות לרכישה לאורחים מזדמנים שאינם רשומים לאתר, ובכך מפחיתה את החיכוך עבור קונים בפעם הראשונה.
השתמש בסרגל התקדמות (נקרא גם "מחוון התקדמות"), כדי להראות ללקוחות כמה צעדים נותרו. לדוגמה, תהליך התשלום של אמזון כולל מחוון התקדמות ברור, שלב אחר שלב.
בצע אופטימיזציה של עיצוב דף העגלה
עצב דף עגלה נקי וידידותי למשתמש שמדגיש מידע חשוב ומפחית הסחות דעת.
עשה שימוש בכפתורי תשלום עם עם קריאה ברורה לפעולה (CTA). ודא שכפתור "המשך לקופה" בולט וקל למצוא אותו. לדוגמה, ASOS משתמשת בכפתור בהיר ומודגש שבולט בדף העגלה שלהם.
הצג בצורה ברורה את רשימת המוצרים הנרכשים. לכל מוצר כלול תמונות, תיאורים, גדלים וכמויות ישירות בדף העגלה. לדוגמה, זארה מציגה תמונות ופרטים של מוצרים, דבר שמקל על הלקוחות לסקור את הבחירות שלהם.
ספק אפשרויות תשלום מרובות
הצע מגוון שיטות תשלום, כדי להתאים להעדפות השונות של הלקוחות.
ניתן להציע שיטות תשלום כמו כרטיסי אשראי/חיוב, פייפאל וארנקים דיגיטליים כגון ביט, גוגל פיי ואפל פיי. לדוגמה: חנויות שנבנות בפלטפורמה של מיזם גרופ משלבות לעתים קרובות מספר שיטות תשלום, כדי להתאים לצרכי לקוחות מגוונים.
הצג אפשרויות משלוח בצורה ברורה
הצג את שיטות המשלוח באופן ברור ותמציתי, כולל עלויות וזמני אספקה.
השתמש במחשבון משלוח, כדי להעריך עלויות על סמך מיקומו של הלקוח. לדוגמה, עמוד העגלה באתר מייסי כולל מעריך עלות משלוח.
הדגש מצבים בהם המשלוח ניתן חינם, כגון "משלוח חינם בהזמנות מעל 200 ₪". כך תעודד לקוחות להוסיף עוד פריטים לעגלת הקניות שלהם, כדי להיות זכאים למשלוח חינם.
הטמעת אותות אמון
בנה אמון עם הלקוחות שלך על ידי הצגת תגי אבטחה, ביקורות של לקוחות ומדיניות החזרה ברורה.
הצג סמלי אבטחה (למשל, תעודות SSL, סמלי תשלום מאובטח) ליד כפתור התשלום. תגי Norton Secure ו-McAfee Secure נמצאים בשימוש נפוץ באתרי מסחר אלקטרוני.
הצג דירוגים וסקירות של לקוחות בדף העגלה. לדוגמה: האתר Zappos כולל דירוגי מוצרים וקטעי ביקורת, כדי לחזק את האמון.
אפשר שמירה ושחזור עגלה
אפשר ללקוחות לשמור את העגלה שלהם למועד מאוחר יותר וליישם אסטרטגיות לשחזור עגלה שנרכשה בעבר.
ספק ללקוחות אפשרות לשמור פריטים למועד מאוחר יותר. לדוגמה: אמזון מציעה כפתור "שמור למועד מאוחר יותר", המאפשר ללקוחות להעביר פריטים למדור שמור.
שלח אימייל תזכורת ללקוחות שמשאירים פריטים בעגלה שלהם. לדוגמה, חנויות Shopify יכולות להשתמש באפליקציות כמו Klaviyo, כדי לשלוח מיילים אוטומטיים של עגלה נטושה עם הודעות מותאמות אישית.
הצע תמיכה בצ'אט חי
ספק סיוע בזמן אמת באמצעות צ'אט חי, כדי לתת מענה לכל שאלה או חשש שעלול למנוע רכישה.
לדוגמה: האתר Warby Parker משתמש בצ'אט חי, כדי לעזור ללקוחות עם החלטות הרכישה שלהם ולענות על כל שאלה של הרגע האחרון.
כלול הזדמנויות מכירות צולבות ומכירות נוספות
הצע מוצרים נוספים המשלימים את הפריטים בעגלה, כאלו המתאימים למוצרים שכבר הוכנסו לעגלת הקניות או כאלו שהם מוצרים הנרכשים לעיתים קבועות. עשה זאת במטרה להגדיל את ערך ההזמנה הממוצע. לדוגמה, אמזון כוללת קטע "קונים לעתים קרובות ביחד", כדי לעודד רכישות נוספות.
המלץ על גרסאות מתקדמות של המוצרים בעגלה. לדוגמה: עמוד העגלה של אפל מציע לרוב דגמים משודרגים או אביזרים המשפרים את הרכישה של הלקוח.
בדיקה וניתוח
בדוק ברציפות רכיבים שונים בדף העגלה שלך ונתח את התוצאות, כדי לזהות מה עובד הכי טוב.
ערוך בדיקות A/B על פריסות עיצוב שונות של דפי עגלה, קריאה לפעולה ותזרימי תשלום. כלים כמו Google Optimize יכולים לעזור לך להפעיל את הבדיקות הללו.
השתמש בכלי ניתוח שונים, כדי לעקוב אחר שיעורי נטישת העגלה ולזהות נקודות כאב. Google Analytics מספק תובנות לגבי התנהגות המשתמשים בדף העגלה שלך.
בניית חנות אינטרנטית עם עגלת קניות ממירה
יצירת עגלת קניות ממירה בחנות וירטואלית דורשת שילוב של עיצוב ידידותי למשתמש, תקשורת ברורה ושיווק אסטרטגי. על ידי פישוט תהליך התשלום, מתן אפשרויות תשלום מרובות, מתן מידע ברור על משלוח ובניית אמון עם הלקוחות שלך, תוכל להפחית את נטישת העגלה ולהגדיל את ההמרות.
בדיקה ואופטימיזציה מתמדת של דף עגלת הקניות שלך יעזרו לך להישאר לפני המתחרים ולעמוד בצרכים המתפתחים של הלקוחות שלך.
יישם את הטיפים והדוגמאות האלה, כדי ליצור חווית רכישה חלקה ויעילה שמניעה מכירות ומשפרת את שביעות רצון הלקוחות.