עמוד צור-קשר עם המרה טובה לחנויות וירטואליות מקוונות
בכל בניית חנות וירטואלית, חשוב לשים דגש גם על עמוד יצירת הקשר באתר. דף יצירת הקשר של החנות הווירטואלית הוא יותר מסתם מקום שבו לקוחות יכולים לפנות. זוהי נקודת מגע קריטית שיכולה להשפיע על החלטות רכישה ותפיסת המותג. דף יצירת קשר מעוצב היטב לא רק משפר את חווית המשתמש, אלא גם מגדיל את שיעורי ההמרה על ידי טיפוח אמון הגולשים באתר ועידוד התקשורת איתם.
נסקור להלן את המרכיבים החשובים לעמוד צור-קשר ממיר.
שמור על זה פשוט ונגיש
דף יצירת קשר צריך להיות קל לאיתור. אם לקוחות מתקשים לאתר את פרטי הקשר שלך, הם עלולים לעזוב את האתר שלך מתוסכלים, דבר שעלול להשפיע לרעה על שיעורי ההמרה.
כדי להבטיח פשטות ונגישות נמליץ לפעול לפי הנקודות הבאות:
- ניווט ברור - הצב קישור לדף יצירת הקשר במיקומים בולטים, כגון בראש דפי האתר, בחלק התחתי של האתר או בתפריט הראשי. מומלץ אפילו ביותר ממקום אחד. כמו כן, על הקישור לכלול את הכיתוב הברור "צור קשר" או "צרו קשר" ולא נוסח לא סטנדרטי אחר.
- טופס עם מינימום שדות - דף יצירת הקשר צריך לכלול טופס עם מידע חיוני בלבד: שם, דוא"ל, טלפון, תוכן ההודעה. הימנע מטפסים ארוכים שיכולים להקשות על המשתמשים.
- פריסה לוגית - קבץ מידע קשור יחד. לדוגמה, פרטי התקשרות של בעל האתר ירוכזו בצד שמאל, וטופס יצירת הקשר יהיה בצד ימין.
דוגמה: האתר "Everlane", חנות אינטרנטית לאופנה, כולל דף יצירת קשר נקי ופשוט. הניווט בכותרות כולל קישור ברור עם הכיתוב "צור קשר", והדף עצמו מציג פרטי קשר תמציתיים וטופס פניה פשוט.
ספק אפשרויות יצירת קשר מרובות
מתן דרכים שונות ללקוחות להגיע אליך יכול לשפר את חווית המשתמש ולהתאים להעדפות שונות.
הנה כמה אפשרויות שנמליץ לכלול בדף יצירת הקשר:
- טופס יצירת קשר - טופס בסיסי עם שדות לשם, דוא"ל, טלפון והודעה. ודא שהטופס מותאם לנייד ונגיש.
- כתובת דואר אלקטרוני - חלק מהלקוחות מעדיפים לפנות באמצעות הדואר האלקטרוני. ספק כתובת דואר אלקטרוני שהקלקה עליה פותחת את אפליקציית ניהול הדואר האלקטרוני המוגדרת כברירת מחדל.
- מספר טלפון - הצג את מספר הטלפון שלך בצורה בולטת, במיוחד אם אתה מציע תמיכת לקוחות בטלפון. הפוך את מספר הטלפון ללחיץ בגלישה מטלפונים סלולריים.
- צ'אט חי - יישום צ'אט חי יכול לשפר משמעותית את זמני התגובה ואת שביעות רצון הלקוחות. הצג תוסף (ווידג'ט) של צ'אט בדף יצירת הקשר לסיוע מיידי.
דוגמה: "Zappos" כולל דף יצירת קשר מפורט עם צ'אט חי, דוא"ל ומספר טלפון של שירות לקוחות. זה נותן ללקוחות את הגמישות לבחור את שיטת התקשורת המועדפת עליהם.
הצג את המיקום ואת שעות הפעילות שלך
אם מדובר בעסק פיזי, חובה לכלול את כתובת העסק הפיזית. גם אם מדובר בחנות וירטואלית גרידא, נמליץ להציג כתובת פיזית שמשפרת מאוד את אמינות העסק.
הצג את שעות הפעילות ואת אזור הזמן שלך (אם מדובר בעסק גלובלי) בצורה ברורה, על מנת לעזור ללקוחות לדעת מתי הם יכולים לצפות לתגובה.
זה המידע שנמליץ לכלול בעמוד יצירת הקשר באתר:
- כתובת ומפה - אם יש לך חנות פיזית או משרד, הטמע מפת Google לניווט קל.
- שעות פעילות - ציין מתי צוות שירות הלקוחות שלך זמין. ציין אזורי זמן אם אתה משרת קהל בינלאומי.
- מיקומים מרובים - אם יש לך מספר מיקומים, כלול תפריט נפתח או קטע נפרד עבור כל אחד מהם.
דוגמה: חברת "אפל" מציגה את כתובות החנויות שלה יחד עם מפה אינטראקטיבית ושעות פעילות. לקוחות יכולים למצוא בקלות את החנות הקרובה אליהם ולתכנן את ביקורם.
שלבו אותות הוכחה חברתית וצרו אמון
בנה אמון על ידי הצגת עדויות של לקוחות, ביקורות או תגי אבטחה בדף יצירת הקשר שלך. כך תבהיר לגולשים באתר שמדובר בעסק בעל מוניטין.
כמה הוכחות שנמליץ לשלב בעמוד יצירת הקשר באתר:
- ביקורות לקוחות - כלול המלצות מצולמות (טקסט, תמונה ואפילו סרטונים) מלקוחות מרוצים או קישור לדף המלצות.
- תגי אמון - הצג חותמות אבטחה (למשל, תעודת SSL, סמלי לוגו של ספקי תשלום), כדי להבטיח ללקוחות שהמידע שלהם בטוח.
- שיוכים ופרסים - הדגש כל הסמכה, פרסים או שיוכים בתעשייה שמוסיפים אמינות לעסק שלך.
דוגמה: "FreshBooks", תוכנת הנהלת חשבונות בענן, מציגה עדויות של לקוחות ותגי אמון (כמו תשלום מאובטח ואישורים בתעשייה) בדף יצירת הקשר באתר, דבר שמשפר את האמון והאמינות.
השתמש בקריאה לפעולה ברורה ומשכנעת
עודד את המשתמשים לנקוט בפעולה באמצעות קריאות לפעולה (CTA) ברורות ומשכנעות. ה-CTA הראשי צריך להתבלט ולהיות קל לזיהוי.
- קריאה לפעולה ראשית - השתמש בשפה פעילה כמו "שלח לנו הודעה", "התקשר עכשיו" או "התחל צ'אט". ודא שהלחצן בולט עם צבעים מנוגדים.
- קריאה לפעולה משנית - הצע אפשרויות נוספות, כגון "בקר בשאלות הנפוצות שלנו" או "בדוק סטטוס הזמנה", למשתמשים שאולי אינם זקוקים ליצירת קשר ישיר.
דוגמה: "Shopify" משתמש בכפתור "צור קשר עם התמיכה" מודגש ומושך את העין בתור ה-CTA הראשי, עם קישורים משניים למשאבים קשורים, כגון מרכז העזרה ופורומים קהילתיים.
הצע אפשרויות לעזרה עצמית
צמצם את מספר הפניות הישירות על ידי מתן משאבי עזרה עצמית בדף יצירת הקשר שלך.
להלן מספר דוגמאות של משאבים שכדאי לכלול באתר, ושיכולים לחסוך הרבה זמן של שירות לקוחות בטווח הארוך:
- מדור שאלות נפוצות - כלול תשובות לשאלות נפוצות לגבי משלוחים, החזרות ומעקב אחר הזמנות.
- מאגר ידע - קשר למדריכים מפורטים או מאמרים בנושאים מורכבים יותר.
- פורום קהילה - אם רלוונטי, הפנה משתמשים לפורום קהילה שבו הם יכולים למצוא עזרה מלקוחות אחרים.
דוגמה: הקניון הווירטואלי "אמזון" מציע מדור שירות עצמי חזק בדף יצירת הקשר שלו, הכולל קישורים מהירים למעקב אחר הזמנות והחזרות ונושאים נפוצים לפתרון בעיות בצורה עצמאית.
בצע אופטימיזציה למכשירים ניידים
חלק ניכר מהמשתמשים גולש באתרי האינטרנט ממכשירים ניידים. לכן, חיוני שדף יצירת הקשר שלך יהיה ידידותי למכשירי טלפון ניידים. ודא שכל האלמנטים נגישים בקלות וקריאים במסכים קטנים יותר.
כמה דברים שחשוב להתייחס אליהם בהקשר של התאמה לטלפונים ניידים:
- עיצוב רספונסיבי - השתמש בעיצוב רספונסיבי שמתאים לגדלים שונים של מסכים.
- קישורים ניתנים ללחיצה - הפוך מספרי טלפון, כתובות דוא"ל וקישורים אחרים ליצירת קשר, ללחיצים.
- טפסים ידידותיים לנייד - ודא שקל למלא טפסים במכשירים ניידים, עם שדות קלט וכפתורים גדולים הניתנים להקשה.
דוגמה: "Warby Parker", מותג משקפיים, כולל דף יצירת קשר מותאם לטלפונים ניידים עם כפתורים גדולים וטופס יעיל לניווט קל במסכים קטנים.
מדוד ושפר ביצועים
בצע אופטימיזציה מתמדת של דף יצירת הקשר שלך על ידי ניתוח הביצועים שלו. השתמש בכלים כמו Google Analytics, כדי לעקוב אחר התנהגות המשתמשים וכדי לזהות אזורים לשיפור.
להלן רעיונות שיעזרו לך לשפר ביצועים בעמוד יצירת הקשר באתר:
- עקוב אחר הגשת טפסים - עקוב אחר מספר ההגשות, שיעורי הנטישה וכל הודעות השגיאה.
- מפות חום - השתמש במפות חום, כדי לראות היכן משתמשים לוחצים וכיצד הם מנווטים בדף.
- משוב משתמשים - אסוף משוב ממשתמשים, כדי לזהות נקודות כאב ואזורים לשיפור.
דוגמה: אתר "Zendesk" משתמש ב-Google Analytics, כדי לעקוב אחר הביצועים של דף יצירת הקשר, ובהתאם מקבל החלטות לשיפור חווית המשתמש ושיעורי ההמרות.
מוכנים לבנות חנות וירטואלית עם צור קשר מנצח?
יצירת דף יצירת קשר עם המרה טובה עבור החנות הוירטואלית שלך כוללת יותר מסתם הצגת כתובת דואר אלקטרוני או מספר טלפון. מדובר ביצירת חלל מזמין וקל לשימוש העונה על צרכי הלקוחות שלך ומחזק את האמון שלהם בעסק שלך.
על ידי יישום האסטרטגיות המפורטות לעיל, כגון מתן אפשרויות מרובות ליצירת קשר, הצגת אותות אמון ואופטימיזציה עבור מכשירים ניידים, תוכל להפוך את דף יצירת הקשר באתר שלך לכלי רב עוצמה להגדלת המעורבות ושיעורי ההמרה באתר.