הקמת אתר מכירות באינטרנט שימכור לכם יותר 077-7644819

  1. דף הבית
  2. הבלוג
  3. בניית פורטל ארגוני שישפר את ניהול הארגון שלך

בניית פורטל ארגוני שישפר את ניהול הארגון שלך

מנהלים עסק או ארגון גדול? פורטל ארגוני יכול לעזור לכם לשיפור ההתנהלות השוטפת.
הקמת פורטל ארגוני למוסדות ולעסקים

מהו בכלל פורטל ארגוני

פורטל אירגוני הוא אתר אינטרנט המשמש את הארגון. לעיתים הפורטל אינו חשוף באינטרנט כלל, אלא זמין רק בתוך הארגון, ולעיתים חלקים מהפורטל זמינים לגולשים וחלקים אחרים זמינים רק בתוך הארגון.

מטרות הפורטל הארגוני הן אלו:

  1. ארגון נתוני הארגון במקום אחד
  2. סטנדרטיזציה של התהליכים הטכניים – כל התהליכים השונים מבוצעים באותה מערכת
  3. שיתוף העובדים זה עם זה וכן עם ההנהלה
  4. ייעול תהליכים – קלות הורדת טפסים, מילוי דוח נוכחות, פרסום מידע שונה וכיו"ב

הקמה של פורטל ארגוני בצורה שתואמת את צרכי הארגון יכולה לחסוך לארגון הרבה משאבים של זמן, כסף וכוח אדם.

הפורטל בנוי מ-2 חלקים: ממשק למשתמש (זהו אותו אתר אינטרנט המציג את הנתונים למשתמש הרגיל) ומערכת הניהול (מערכת המאפשרת הזנת של הנתונים לפורטל).

מודולים אפשריים בפורטל הארגוני

להלן רשימת מודולים אפשריים שיכולים להכלל בפורטל הארגוני:

  • ניהול תכנים – אפשרות לשתף את עובדי הארגון בחדשות ועדכונים שונים, מאמרים או כל מידע שרוצים. ניתן ליצור מידור ולאפשר שיתוף של עמודי תוכן שונים בקרב קבוצות או משתמשים מסויימים בלבד (למשל צוות א' יראה מאמרים מסויימים וצוות ב' יראה מאמרים אחרים).
  • אפשרות העלאת טפסים – שליטה בסוגי טפסים שונים שיוצגו לחברי הארגון להורדה.
  • מחולל טפסים גנרי – מערכת המאפשרת לחולל טפסים בהתאמה אישית. לכל טופס מספר שדות לפי קביעת מנהל האתר, כאשר השדות יהיו שדות מסוגים שונים, לדוגמה: textarea, input, radio button, checkbox, date, name, email, sex. לכל שדה נקבע סוג השדה, ערך ברירת מחדל, האם זהו שדה חובה או לא, והודעת שגיאה אם השדה לא הוכנס. במערכת הניהול ניתן ליצור טפסים ולנהל בכל טופס את השדות בקלות. את הטפסים שנבנים ניתן לחבר בממשק למשתמש.
  • מערכת נוכחות – מערכת המאפשרת לעובדים למלא את זמני הנוכחות שלהם. למנהלים ניתנת אפשרות קלה לעקוב אחרי נוכחות העובדים ולקבל עדכון במקרה שעובדים לא מילאו את נוכחותם.
  • לוח אירועים – לוח המציג טבלת אירועים שהוכנסו למערכת ע"י מנהל האתר. לכל אירוע מאפיינים של כותרת, תאור האירוע, תמונה, קטגוריה, שעות הפעילות, אזור, כתובת, הנחיות הגעה, עלות השתתפות, פרטי יצירת קשר עם מארגן האירוע. במערכת הניהול ניתן לנהל את האירועים (הוספה, עריכה ומחיקה). כמו כן, משולבת מערכת תזכורות המציגה אירועים שהסתיימו ואירועים שעומדים להסתיים בקרוב.
  • ניהול לקוחות – מערכת ניהול קשרי לקוחות CRM המאפשרת ניהול אנשי הקשר בארגון. לכל איש קשר כרטיס הכולל את פרטי יצירת הקשר איתו, מידע כללי עליו ועל אופי ההתקשרות איתו, מעקב שיחות קודמות. המערכת כוללת מערכת תזכורות חכמה עבור שיחות פולו-אפ.
  • ניהול משימות – מערכת הגדרת משימות. לכל משימה יוגדרו כותרת המשימה, תאור, מנהל המשימה, תאריך סיום המשימה וכן סטטוס (פתוח / בטיפול / סגור) ועדיפות (נמוך / בינוני / גבוה / דחוף). המערכת כוללת מערכת תזכורות חכמה למעקב נוח אחר התקדמות בביצוע המשימות.
  • דיוור פנימי – במערכת הניהול יוכלו המחוברים לשלוח ולקבל הודעות (מיילים) למשתמשים אחרים במערכת.
  • ניהול רשימת תפוצה וניוזלטר – טופס להוספת רשומים לרשימת התפוצה דרך האתר. במערכת הניהול ניתן לבצע ניהול רשומים (הוספה, עריכה ומחיקה), ניהול תבניות מייל (עיצוב מיילים וניוזלטרים ושמירתם) ושליחה של מיילים רגילים או על בסיס התבניות המוכנות לאדם ספציפי, למספר אנשים או לכלל רשימת התפוצה. בשליחת המיילים ניתן לבצע פניה אישית לפי שמו של האדם, וכן לצרף קבצים. מיילים הנשלחים לרשימת התפוצה עומדים בדרישות חוק הספאם וכוללים אפשרות הסרה מרשימת התפוצה.

עלויות הקמת פורטל ארגוני

עלות הקמת פורטל ארגוני לארגון שלכם נגזרת ממורכבות הפרוייקט: כמות המודולים הנדרשת, רמת מורכבות האפיון, כמות הסקיצות הגרפיות שנדרשים להכין וזמן ההדרכה על המערכת.

ברוב המקרים, העלות נסגרת בין 50,000 + מע"מ לבין 100,000 ₪ + מע"מ. המחיר המדוייק הוא לפי האפיון שנקבע ונחתם.

מהו פורטל ארגוני ולמה הוא חשוב לעסקים?
פורטל ארגוני הוא פלטפורמה מקוונת מרכזית המספקת לעובדים, לקוחות ושותפים גישה למשאבים, כלים ומידע שונים הקשורים לארגון. הוא חשוב למטרות הבאות: תקשורת משופרת - מאפשר תקשורת פנימית וחיצונית חלקה. ניהול משאבים - מרכז גישה למסמכים, כלים ויישומים. שיתוף פעולה משופר - מעודד שיתוף פעולה באמצעות חללי עבודה משותפים וכלי תקשורת. יעילות מוגברת - מייעל תהליכים ומפחית יתירות. אבטחת מידע - מבטיח גישה מאובטחת למידע ולמשאבים רגישים.
מהן התכונות העיקריות של פורטל ארגוני מצליח?
תכונות מפתח של פורטל ארגוני מצליח כוללות: ממשק ידידותי למשתמש - ניווט ועיצוב אינטואיטיביים, כדי להבטיח קלות שימוש. לוחות מחוונים הניתנים להתאמה אישית - לוחות מחוונים מותאמים אישית הנותנים מענה לתפקידים והעדפות משתמשים שונים. יכולות אינטגרציה - יכולת אינטגרציה עם יישומים ומערכות עסקיות קיימות. כלי שיתוף פעולה - תכונות כמו צ'אט, פורומים ושיתוף מסמכים, כדי להקל על שיתוף הפעולה. בקרת גישה - אמצעי אבטחה חזקים לשליטה בגישה למידע רגיש. ניתוח ודיווח - כלים למעקב אחר שימוש, ביצועים ומעורבות משתמשים.
מהם השלבים הכרוכים בבניית פורטל ארגוני?
השלבים הכרוכים בבניית פורטל ארגוני כוללים: תכנון - הגדרת היקף הפרויקט, היעדים וציר הזמן. איסוף דרישות - איסוף ותיעוד דרישות מפורטות מבעלי עניין. עיצוב - יצירת wireframes ועיצוב מוקאפים עבור ממשק הפורטל. פיתוח - פיתוח הפורטל באמצעות טכנולוגיות ופלטפורמות מתאימות. אינטגרציה - שילוב עם מערכות ואפליקציות עסקיות קיימות. בדיקות - עריכת בדיקות יסודיות לזיהוי ולתיקון בעיות. פריסה - הפעלת הפורטל והבטחת מעבר חלק. הדרכה ותמיכה - הדרכה למשתמשים ותמיכה שוטפת לטיפול בכל בעיה.
מהם האתגרים הנפוצים בבניית פורטל ארגוני וכיצד ניתן להתמודד איתם?
האתגרים הנפוצים ופתרונותיהם כוללים: שינויים בדרישות - מתן מענה על ידי שמירה על גמישות ושילוב שיטות פיתוח זריזות. אימוץ הפורטל על ידי המשתמשים - שיתוף המשתמשים בשלב מוקדם בתהליך העיצוב ומתן הדרכה ותמיכה נאותים. בעיות אינטגרציה - הערכה יסודית של צרכי האינטגרציה ועבודה צמודה עם צוותי IT. דאגות אבטחה - יישום אמצעי אבטחה חזקים וביצוע סקירות אבטחה סדירות. ניהול תוכן - קביעת קווים מנחים וזרימות עבודה ברורות ליצירת תוכן ועדכונים.
כיצד אוכל למדוד את הצלחתו של פורטל ארגוני לאחר ההטמעה שלו?
ניתן למדוד את הצלחתו של פורטל ארגוני על ידי: מעורבות משתמשים - מעקב אחר פעילות משתמשים ומדדי מעורבות. משוב - איסוף משוב ממשתמשים, כדי לזהות אזורים לשיפור. מדדי ביצועים - ניטור מדדי ביצועים מרכזיים (KPIs), כגון תדירות כניסה, צפיות בדף ושיעורי השלמת משימות. רווחי יעילות - הערכת שיפורים ביעילות התהליך ובפרודוקטיביות. בקשות תמיכה - ניתוח מספר ואופי בקשות התמיכה, כדי לאמוד את שביעות רצון המשתמשים ולזהות בעיות נפוצות.
צור קשר

הטלפון שלנו: 077-7644819

- או -

מלאו את הטופס להלן ונחזור אליכם בהקדם:

 

 
אנו משתמשים בעוגיות על מנת לשפר את חווית המשתמש באתר. מדיניות הפרטיותאני מסכים