הקמת אתר מכירות באינטרנט שימכור לכם יותר 077-7644819

  1. דף הבית
  2. בניית חנות אינטרנטית
  3. גיימיפיקציה במסחר אלקטרוני

גיימיפיקציה במסחר אלקטרוני

הופכים את הרכישה בחנות באינטרנט למשחק, באמצעות מערכת תגמולים, אתגרים ותוכניות נאמנות.
גיימיפיקציה של חנות אינטרנטית

מהי גיימיפיקציה במסחר אלקטרוני?

בעולם התחרותי של קניות מקוונות, יצירת מעורבות בקרב לקוחות ושמירה על חזרתם היא אתגר מתמיד. דרך עוצמתית אחת להגביר את המעורבות, לעודד ביקורים חוזרים ולהגדיל את שיעורי ההמרה היא באמצעות גיימיפיקציה. על ידי יישום אלמנטים דמויי משחק כמו נקודות, תגמולים, ואתגרים בחוויית המסחר האלקטרוני שלכם, אתם הופכים את הקניות לפעילות אינטראקטיבית ומהנה, תוך שמירה על נאמנות המותג שלכם בראש מעייניהם של הלקוחות שלכם.

גיימיפיקציה מתייחסת לשימוש במכניקות משחק בסביבות שאינן משחקיות, על מנת להניע וליצור מעורבות בקרב משתמשים. בהקשר של בניית חנות וירטואלית, פירוש הדבר הוא שילוב אלמנטים כמו מערכת צבירת נקודות, הצגת תגים, סרגלי התקדמות, גלגלי סיבוב כדי לנצח בחנות האינטרנטית. תכונות אלו מתחברות לטריגרים פסיכולוגיים כמו הישגים, תחרות ותגמול, ומעודדות משתמשים לבצע פעולות ספציפיות, בין אם מדובר בביצוע רכישה, הפניית חבר או הרשמה לניוזלטר.

מדוע גיימיפיקציה עובדת?

גיימיפיקציה יוצרת חוויית משתמש מהנה ואינטראקטיבית יותר. היא הופכת קניות מפעילות פסיבית לפעילות דינמית. לקוחות המונעים על ידי תגמולים, סקרנים לראות מה יקרה הלאה, ולעתים קרובות מפתחים קשר חזק יותר למותג שלכם. בתמורה, אתם נהנים משיעורי מעורבות גבוהים יותר, ביקורים תכופים יותר, ערכי הזמנות ממוצעים גבוהים יותר ושימור לקוחות רב יותר.

דוגמאות לגיימיפיקציה במסחר אלקטרוני

דוגמה ידועה היא תוכנית הנאמנות Beauty Insider של ספורה, שבה לקוחות צוברים נקודות על כל רכישה, עולים לרמות חברות גבוהות יותר ומקבלים הטבות בלעדיות. באופן דומה, Nike Run Club משלב מעקב כושר עם תגמולים ואתגרי קהילה, ומחזק את נאמנות המותג באמצעות מטרות משותפות.

גישה פופולרית נוספת היא שימוש בגלגלי סיבוב במטרה לזכות, המשולבים בפופ אפ המוצג בעת יציאה מהאתר. מבקרים יכולים לסובב את הגלגל כדי לקבל הזדמנות לזכות בהנחות, משלוח חינם או מתנות בונוס, וזאת לעתים קרובות בתמורה לכתובת הדוא"ל שלהם. בכך, הדבר הופך את חווית הרכישה גם למרתקת וגם לכלי שימושי ליצירת לידים.

סרגלי התקדמות המראים כמה קרוב לקוח לקבל משלוח חינם או פרס מיוחד גם עובדים היטב. נגיעות קטנות אלה מעודדות קונים להוסיף עוד לעגלת הקניות שלהם, ובכך מגדילות בעדינות את גודל ההזמנה.

טיפים ליישום גיימיפיקציה בחנות שלך

כדי להיות יעילה, גיימיפיקציה צריכה להתאים למותג שלכם, לפנות לקהל שלכם ולספק ערך אמיתי.

להלן כמה טיפים ליישום מוצלח:

  1. התחילו בפשטות – התחילו עם אלמנטים בסיסיים כמו נקודות עבור רכישות או תוכנית נאמנות עם תגמולים מדורגים.
  2. הפכו את זה לגלוי – הציגו סרגלי התקדמות, נקודות נצברות ותגים בבירור בחשבון המשתמש או במהלך התשלום. לקוחות צריכים לראות את ההישגים שלהם, כדי להישאר במוטיבציית רכישה.
  3. צרו אתגרים – עודדו התנהגויות ספציפיות, כגון "קנה 3 פריטים החודש וקבל 15% הנחה" או "הפנה 2 חברים למתנה נוספת". אתגרים שומרים על מעורבות הלקוחות לאורך זמן.
  4. השתמשו בתגמולים לזמן מוגבל – הציגו דחיפות והתרגשות על ידי הצעת בונוסים מוגבלים בזמן עבור השלמת פעולות מסוימות, כמו השארת ביקורת או השתתפות באירוע עונתי.
  5. שלבו עם השיווק שלכם – קדמו את התכונות הגיימיות שלכם באמצעות קמפיינים בדוא"ל, מדיה חברתית ובאנרים בחנות. באופן הזה תבטיחו שלקוחות ידעו מה זמין וכיצד להשתתף.
  6. מעקב והתאמה – בצעו ניטור התנהגות ומשוב לקוחות מעת לעת. אילו תגמולים פופולריים ביותר? האם משתמשים נושרים באמצע אתגר? השתמשו בנתונים אלה לכיוונון המערכת שלכם.

מחשבות אחרונות על גיימיפיקציה

גיימיפיקציה היא לא רק טרנד. זהו כלי רב עוצמה שיכול לשנות את האופן שבו לקוחות מקיימים אינטראקציה עם חנות המסחר האלקטרוני שלכם. על ידי הצעת חוויות מרתקות ומתגמלות, תעודדו נאמנות, תגדילו המרות ותהפכו את הקניות בחנות האינטרנטית למהנה יותר. בין אם אתם מיישמים תוכנית תגמולים מלאה או כמה אלמנטים פשוטים במשחק, אפילו צעדים קטנים בגיימיפיקציה יכולים להוביל לתוצאות משמעותיות. ככל שקונים מקוונים הופכים להיות יותר בררנים, חנויות המציעות חוויה מעבר למוצרים בלבד יבלטו יותר, וגיימיפיקציה עשויה להיות בדיוק מה שיגרום לקהל שלכם לחזור.

צור קשר

הטלפון שלנו: 077-7644819

- או -

מלאו את הטופס להלן ונחזור אליכם בהקדם:

 

פרטי יצירת קשר  
אנו משתמשים בעוגיות על מנת לשפר את חווית המשתמש באתר. מדיניות הפרטיותאני מסכים