הקמת אתר מכירות באינטרנט שימכור לכם יותר 077-7644819

  1. דף הבית
  2. הבלוג
  3. מה חשוב לדעת כאשר מקימים אתר מכירות

מה חשוב לדעת כאשר מקימים אתר מכירות

כל מה שצריך לדעת כשבונים אתר באינטרנט

על אתרי מכירות בימינו

האינטרנט הביא עמו חידושים שלא היו קיימים בעבר. אם פעם נדרשנו לכתת את רגלנו מחנות לחנות כדי לבחור בגד או שעון חדש לבר מצווה של הבן דוד, היום ניתן לעשות זאת בלחיצת כפתור, מבלי לצאת מהבית ומבלי לשוטט בחוץ ביום שמשי ולוהט או ביום סוער שבו יורדים גשמי זלעפות. נוסף על כך, אתרי מכירות אינם מועילים רק לצרכן, אלא גם לבעל העסק. אתרי המכירות מאפשרים לבעלי העסקים להרחיב את מעגל הלקוחות שלהם ולספק שירותים גם באמצעות שימוש בפלטפורמה הדיגיטלית.

השמות הנרדפים של אתר מכירות

אתר המכירות הפך לערוץ נפוץ עם השנים אשר פונה ללקוחות פוטנציאליים רבים במטרה למכור את המוצרים הרלוונטיים להם. לאורך השנים נוספו שמות נרדפים לאתר מכירות, כך שתוכלו גם להיתקל במונחים כמו חנות מקוונת באינטרנט, אתר איקומרס (E-commerce) או חנות וירטואלית. המונח שבו אתם בוחרים להשתמש כדי לכנות את אתר המכירות תלוי במוצרים שאתם מציעים וברוח האתר. לפני שאתם בוחרים את השם המתאים, מומלץ לפנות למקדם אתרים מקצועי.

בין אם אתם קוראים לאתר שלכם "חנות מקוונת" ובין אם "חנות וירטואלית", חשוב לפעול למען הצלחת המכירות האינטרנטיות. אלה כמה טיפים שיעזרו לכם להקים את אתר המכירות שתמיד חלמתם עליו:

  • לבחור את המוצרים שאתם מעוניינים למכור – לפני שאתם מקימים חנות מקוונת, מומלץ לחלק את המוצרים שברשותכם לשתי קטגוריות: המוצרים שתמכרו בחנות הפיזית והמוצרים שיימכרו בחנות האלקטרונית. בתור התחלה כדאי להתחיל עם מוצרי פיילוט למכירה ברשת, מוצרים הייחודיים לחברה שלכם שאין עליהם תחרות גדולה באתרים. כך תוכלו לזכות במקומות הראשונים בגוגל מבלי להתחרות על מקומות בחברות שיש להן חנות מקוונת הקיימת במשך שנים.
  • לבחור את המחיר המתאים – זכרו כי בניגוד לחנות פיזית, הגולשים אינם יכולים לבחון את המוצר שהם רוכשים, ולכן כדאי לקבוע מחירים זולים יותר. כמו כן, חשוב לציין כי גוגל זוכרת את תוצאות החיפוש הקודמות של המחיר גם אם שיניתם אותו באתר, כך שתצטרכו להתמודד עם ההשלכות של היסטוריית שינוי המחיר.
  • למכור מוצרים איכותיים – גם אם ללקוח אין אפשרות לבחון היטב את המוצר דרך האינטרנט, הוא יתנסה בו בשלב מאוחר יותר, כאשר הוא יקבל אותו לידיו. מוצר בלתי תקין באיכות ירודה עלול לגרור אחריו שורה ארוכה של תגובות שליליות ברשתות חברתיות ובפורומים. אם אתם מעוניינים לשמור על המוניטין, כדאי למכור מוצרים באיכות גבוהה אשר תספק את דעתם של הקונים ותוביל לתגובות חיוביות ברחבי העסק שיתרמו למכירות ולתדמית של החברה.
  • לדאוג לחנות מקוונת מעוצבת – אחד החסרונות של אתר מכירות אינטרנטי הוא חוסר היכולת למשוך את תשומת לבם של הקונים באמצעות חלון ראווה מעוצב, כמו שעושים בחנות הפיזית. משום כך, אתם מוכרחים לדאוג לאתר מעוצב אשר יגרום לגולשים שלכם להישאר בו כמה שיותר זמן ולבצע פעולות קנייה. היו מעורבים בכל תהליך העיצוב, גם אם שכרתם את טובי מעצבי האתרים. זאת משום שרק אתם מכירים את המוצרים שלכם ויודעים איך לשווק אותם.
  • לדאוג לקידום אתרים – אתר טוב הוא השלט שמכוון את הגולשים אל החנות הווירטואלית שלכם, ובשלב הזה מקדם אתרים טוב נכנס לתמונה. ככל שהחנות שלכם תהיה במקום גבוה יותר בגוגל, כן יגדל הסיכוי להשגת מספר לקוחות גבוה יותר.
  • לשמור על ראש פתוח – בראשית הקמתה של החנות המקוונת חשוב ללמוד מאחרים ולהיות פתוחים להצעות ולרעיונות חדשים. הקפידו להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו מקדמים, מעצבים או כותבי תוכן, כמו גם לאסוף פידבקים מהגולשים עצמם. אל תהססו לשאול את החברים בפייסבוק לגבי דברים שיש צורך לשפר באתר. הישראלים אוהבים לתת עצות מטבעם, ואתם תקבלו בתמורה הצעות חינמיות לשיפור החנות שכה חשובה לכם לקידום העסק.

מהו בכלל אתר מכירות

מטרתו העיקרית של אתר מכירות היא למכור מוצרים. כשם שבחנות פיזית אתם מסיירים במחלקות השונות כדי לבחור בגדי תינוקות או בגדים לנשים, כך באתר המכירות המקוון ניתן לדפדף בקטגוריות השונות כדי לבחור את המוצרים הרצויים. אתר איכותי, טוב ומעוצב מספק הכוונה מתאימה לגולש, ומפנה אותו לקטגוריה הרצויה. כמו כן, בדומה לעגלת הקניות בסופרמרקט, גם באתר המקוון יש עגלת קניות. הגולש יכול לסייר באתר האינטרנט, להוסיף את המוצרים הרצויים לעגלת הקניות ולשלם בסופו של דבר עבור כל המוצרים שנבחרו. עם זאת, בניגוד לחנות הפיזית, לא ניתן לשלם במזומן, כך שיש צורך להכין מראש את כרטיס האשראי.

אנשים לא מעטים חוששים מפני ביצוע קניות באינטרנט, בגלל פעולות זדוניות של האקרים אשר יכולים להגיע לפרטי האשראי האישיים והרגישים. משום כך, מרבית אתרי המכירות מקפידים על תקן אבטחה גבוה. את העסקה ניתן לבצע באמצעות הקלדת פרטי האשראי, שימוש בחשבון פייפאל או יצירת קשר טלפוני עם הנציגים של החברה.

אתר מכירות טוב צריך לכלול עמוד סליקה נגיש ומעוצב. כדי להפעיל את הסליקה יש צורך להתקשר לחברה המספקת שירותי סליקה ולחבר את העמוד שלכם למסוף האלקטרוני. לאחר שתקבלו גישה למסוף זה, תוכלו לעקוב אחר התשלומים ולבצע פעולות כמו ביטול עסקה או זיכוי. כמו כן, באפשרותכם לבחור אחד מבין 4 סוגי הסליקה עבור האתר שלכם:

  • סליקה בעמוד רידיירקט – זהו עמוד חיצוני לאתר אשר בו מתבצעת הסליקה, ובסיומה מוחזר הלקוח לעמוד האתר. שיטה זו נחשבת למאובטחת, אך לעתים היא עלולה להרתיע קונים מלרכוש את המוצר, מכיוון שהם חושבים כי הם מועברים לעמוד שאינו מתקשר לביצוע הרכישה.
  • סליקה דרך האתר – רכישה ישירות דרך האתר מספקת לגולשים חוויית רכישה טובה, והיא גם פוטרת את בעל העסק מיצירת קשר ישיר עם חברות האשראי. עם זאת, העבודה בשיטה זו מצריכה עמידה בתקן אבטחה מחמיר שלא ניתן להשיג בקלות. בעלי עסקים לא מעטים מעדיפים לוותר על האפשרות ולפנות לסוגי הסליקות האחרים.
  • סליקה בעמוד אייפרם – זוהי סליקה המתבצעת באמצעות עמוד חיצוני, אך העמוד מוטמע בתוך האתר, וכך, כאשר הגולש מבצע את הרכישה הוא אינו מועבר בפועל לאתר חיצוני. עמוד האייפרם מעניק רושם של שייכות לאתר הקיים, אינו מרתיע את הלקוחות מביצוע הקנייה, ולכן הוא מועדף על בעלי עסקים רבים.
  • תשלום באמצעות פייפאל – תשלום בשיטה זו נחשב למאובטח ומועדף על בעלי עסקים וקונים באינטרנט כאחד. את התשלום מבצעים הגולשים באמצעות הכנסת פרטי החשבון שלהם בפייפאל ולא על ידי הזנת פרטי האשראי באתר. על פי רוב, מחברים המתכנתים את עמוד האתר לחשבון פייפאל בעזרת ממשק מיוחד הנקרא API, או שמבקשים מחברת הסליקה לאפשר גישה לתשלום פייפאל.

מה היתרונות של אתר מכירות לעומת חנות פיסית

לאתר האינטרנטי יתרונות רבים על פני החנות הפיזית. אמנם הוא לא יחליף בקרוב את הבילויים בחנויות בקניון ואת המפגשים עם החברים באותה ההזדמנות, אך כבר בימים אלה הוא מעניק לתרבות הצריכה נופך וייחודיות שלא היו ידועים לאבותינו לפני עשרות שנים.

אז מדוע החנות המקוונת עדיפה במקרים מסוימים על החנות הפיזית? יש לכך כמה סיבות. ראשית, החנות המקוונת מספקת זמינות במשך 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע. בעוד מוכרים בשר ואדם העובדים בחנות הפיזית מסיימים את המשמרת שלהם בשעה שבע או שמונה בערב, החנות המקוונת אינה מסיימת את משמרתה לעולם. הגולשים יכולים להזמין מוצרים ולרכוש אותם בכל עת – בשעות לילה מאוחרות, בסופי שבוע ואף בחגים. שנית, החנות המקוונת מאפשרת לבעל העסק לצאת אל העולם הגדול. לא זו בלבד שהמוכר יכול לפנות ללקוחות הגרים מחוץ לעיר, אלא באפשרותו לפנות לגולשים ברחבי העולם. לא אחת קרה שבזכות הקמתה של החנות האינטרנטית הרחיב בעל עסק זה או אחר את מאגר הלקוחות שלו באמצעות יצירת עמוד אינטרנט בשפה האנגלית ופנייה ללקוחות שונים רחבי העולם. נוסף על כך, החנות האינטרנטית מאפשרת לחסוך במשאבים. היא אינה מצריכה השכרת מיקום ותשלום חודשי עבור התחזוקה, המלאי יכול להיות מותאם לכמות המזמינים – מבלי הצורך להזמין עודפים, וכן אין הכרח להעסיק עובדים רבים כמו בחנות הפיזית. אמנם בעל העסק משלם עבור הפרסום כדי לקדם את החנות המקוונת, אך עלויות אלה נמוכות יותר מפרסום רגיל ומתחזוקה שוטפת של חנות פיזית.

בחירת החברה שתבנה את אתר המכירות

אם החלטתם לצאת לדרך עם בניית חנות וירטואלית חדשה משלכם, אתם תזדקקו לידיים מקצועיות. אלה כמה טיפים אשר יעזרו לכם לבחור חברה מקצועית לבניית אתרים המיועדים למכירות:

  • לבחור חברה המתמחה בתחום – תחום קידום ובניית אתרים הוא תחום פרוץ ולא תמיד ניתן לשליטה. אנשים רבים מציגים את עצמם כבוני אתרים המסוגלים לקדם כל סוג אתר, על אף שלא תמיד זה כך. קידום ובנייה של אתרי מכירות דורש מומחיות, מכיוון שלא מדובר באתר פרסומי רגיל, אלא באתר שבו מתבצעות פעולות רכישה. לפיכך, כשפונים לחברה לקידום אתרי מכירות חשוב לוודא כי היא עוסקת בעיקר בתחום הזה, ולא מדובר בחברת "כלבו" אשר אמנם מבצעת עבודות קידום רבות, אך אינה מתמחה בתתי התחומים השונים.
  • לבחור חברה מנוסה – אנחנו מרגישים בטוחים יותר כאשר אנו פונים לרופא מנוסה כדי לרפא מחלת עור או לספר בעל ניסיון רב המסוגל לספר אותנו כך שלא נתבייש לצאת אל הרחוב. הדבר נכון גם לגבי בניית אתרים. מומלץ לפנות לחברה שצברה ניסיון רב בקידום אתרים כדי שתוכל להעמיד את המכירות על הרגליים מהר ככל הניתן במטרה לקדם את המכירות ביעילות.
  • לבחור חברה מתקדמת – החברה לבניית האתרים המקדמת את אתר המכירות שלכם צריכה לשלוט ברזי הטכנולוגיה ולעמוד בכל התקנים והסטנדרטים. חברה המשתמשת בטכניקות ישנות ולא רלוונטיות לקידום אתרים, יכולה לפגוע בקידום שלכם. משום כך, מומלץ לפנות לחברה המתעדכנת באופן תמידי בכל הנעשה בתחום הבנייה וקידום, עוקבת אחר השינויים של גוגל ומשתמשת בכלים משוכללים לבניית אתר מכירות מעוצב ואיכותי.
  • גם האתר צריך לשמור על כושר – אין זה מספיק להקים את האתר, אלא יש צורך לעקוב אחר התקדמותו ולפתח אותו באופן תמידי. מסיבה זו מומלץ לפנות לחברה לבניית אתרי מכירות המספקת שירותים נלווים כדוגמת שירותי אחסון, קידום אורגני של האתר לטווח הארוך וכן ליווי לאורך ביצוע המכירות באתר.

ההחלטה אם להקים חנות מקוונת או לחכות מעט עד שהחנות הפיזית תצבור תאוצה נתונה בידיכם. בסופו של דבר, אתם קובעים אם מתאים לכם בשלב זה לנצל את הבמה האינטרנטית ולהרחיב את מאגר הלקוחות. עם זאת, מומלץ להביא בחשבון את היתרונות שיכול להביא לעסק אתר מכירות ואת כמות הקונים שהוא יכול להשיג לכם.

צור קשר

הטלפון שלנו: 077-7644819

- או -

מלאו את הטופס להלן ונחזור אליכם בהקדם:

 

 
WhatsApp
אנו משתמשים בעוגיות על מנת לשפר את חווית המשתמש באתר. קרא עודאני מסכים