הקמת אתר מכירות באינטרנט שימכור לכם יותר 077-7644819

  1. דף הבית
  2. הבלוג
  3. הדרך הנכונה להקמה של חנות ספרים מקוונת

הדרך הנכונה להקמה של חנות ספרים מקוונת

יותר חנויות ספרים עוברות למכירה באינטרנט, גם של ספרים פיזיים וגם למכירת ספרים דיגיטליים או קריאה מקוונת של קבצי epub. רוצים למכור יותר ספרים באינטרנט? המאמר הזה בשבילכם.
בניית חנות ספרים באינטרנט

העלמותן של חנויות הספרים הפיזיות מהמרחב הציבורי והמעבר לאינטרנט

בשנים האחרונות אנחנו עדים להיעלמותן של חנויות ספרים רבות מהמרחב הציבורי. הרבה מאוד חנויות ספרים נסגרו כתוצאה מחוסר כדאיות כלכלית, בזמן שרשתות הספרים הגדולות והחזקות ממשיכות לשמור על מצבן ופותחות סניפים רבים במקומות שונים בארץ.

יש לכך הרבה מאוד סיבות, למשל, העובדה שחנויות ספרים עצמאיות אינן מקושרות להוצאות הספרים הגדולות, בניגוד לרשתות הספרים. נוספת על כך העובדה שרשתות הספרים הגדולות מציעות למכירה מוצרים נוספים מעבר לספרים. לכן, הגב הכלכלי של רשתות הספרים הגדולות הוא הרבה יותר משמעותי מאשר של חנות ספרים עצמאית אשר תלויה ביכולת הכלכלית של בעליה.

עם זאת, זה אינו סוף הסיפור. לא מעט מאותם בעלי חנויות ספרים אשר החליטו לסגור את החנות שלהם, פתחו במקומה חנות וירטואלית, קרי חנות למכירת ספרים באינטרנט. עולה השאלה, למה זה יותר משתלם לפתוח חנות אינטרנטית לספרים, וכיצד עושים את זה בצורה נכונה.

לפני שנסביר מדוע משתלם לפתוח אתר מכירות באינטרנט לספרים ואיך עושים את זה בצורה נכונה, נציין שישנן עדיין חנויות עצמאיות שמשלבות גם מכירה פיזית בחנות הפיזית וגם מכירה מקוונת באינטרנט. זה נכון בוודאי בקרב חנויות שנחשבות למוסד ויש להן קהל לקוחות גדול ונאמן אשר מאפשר לבעליהן להמשיך ולהחזיק גם חנות פיזית וגם חנות וירטואלית.

מדוע משתלם לפתוח חנות אינטרנטית לספרים?

להחזיק חנות וירטואלית עולה הרבה פחות כסף מאשר להחזיק חנות פיזית. אין צורך להחזיק מקום ספציפי עבורה, אין בהכרח צורך להחזיק כוח אדם גדול, אין צורך להחזיק מלאים גדולים והרבה פעמים גם אפשר לעשות את זה בשילוב קריירה נוספת. חנות וירטואלית לספרים היא למעשה נכס דיגיטלי שמשקיעים בו לא הרבה כסף (יחסית לחנות הפיזית) והוא יכול להניב רווחים גדולים. אם ננסה לכמת במספרים את ההשקעה הנדרשת, אז ניתן לומר בחנות פיזית ההוצאה השוטפת על השכירות היא בגובה של אלפי שקלים וכך גם ההוצאה על החזקת כוח אדם מינימלי. לעומת זאת, בחנות האינטרנטית, התחזוקה השוטפת שכוללת את אחסון האתר ואת עלויות הסליקה, מסתכמות בכמה מאות שקלים חודשיים בלבד.

ישנה סיבה נוספת מדוע משתלם להחזיק חנות באינטרנט מאשר חנות פיזית, והיא היכולת לעבוד עם הוצאות ספרים קטנות, למכור ספרים משומשים ובכלל להציע ספרים שלא תמיד ניתן ומשתלם להחזיק בחנות פיזית. בוודאי אם רוצים לשמור על קו מסוים. לכן, יהיה נכון להחזיק חנות וירטואלית למכירת ספרים שתספק שירות לכל לקוח ולקוחה אשר מעוניינים לרכוש ספרים דרך האינטרנט. הביקוש לספרים, צריך לומר, לא פחת עם השנים, ויש לא מעט אנשים שמחפשים ספרים שלא תמיד ניתן למצוא ברשתות הגדולות. מי שמחזיק ברשותו אתר למכירת ספרים יכול לפנות לקהל זה ולצאת נשכר.

מעבר לכך, חנויות ספרים באינטרנט יכולות לבחון שיתופי פעולה עם סופרים עצמאיים שלא תמיד יכולים למכור את הספרים שלהם ברשתות ספרים גדולות, וכן עם גורמים בחו"ל שיכולים להציע להם ספרים בשפות זרות למכירה בישראל. זה יכול לפתוח לבעל האתר הרבה מאוד אפשרויות דרכן הוא יגיע אל קהלים שונים.

בחנות הספרים באינטרנט ניתן, כמובן, גם להציע מוצרים נוספים כגון עיתונים ומגזינים שונים, חוברות עבודה לילדים, חוברות תשבצים, ספרי לימוד ועוד.

איך מקימים חנות וירטואלית לספרים בצורה נכונה

על מנת להקים חנות למכירת ספרים בצורה נכונה, יש לבנות מערכת אשר תאפשר לגולשים למצוא כל ספר, בכל תחום וקטגוריה בצורה פשוטה. אפשר לעשות את זה על פי פרמטרים פשוטים לחיפוש, למשל, שם ספר, שנת הוצאה, שם סופר/ת, שם הוצאת הספרים וכן הקטגוריה אליה שייך הספר. כמו כן, אפשר להרחיב את הפרמטרים לחיפוש כך שהגולשים יוכלו למצוא עוד דרכים כיצד למצוא את הספר המבוקש מבחינתם.

מעבר לפרמטרים לחיפוש, הרי שעל כל ספר המוצג במערכת צריך להיות הסבר מסוים, במה הוא עוסק, תקציר, ואפילו אפשר להוסיף ביקורות, פרסים, השפעות תרבותיות וכדומה. בשביל לעשות עבודת שיווק נכונה, יהיה נכון לקשר את כל הספרים של הסופר לעמוד אחד, וכך להציע למי שמחפש ספר ספציפי שלו, ספרים נוספים אותם הוא כתב.

על האתר לאפשר מגוון אפשרויות תשלום: פייפאל, אשראי או הזמנה ותשלום טלפוני (בהעברה בנקאית, ביט, צ'ק). כמו כן, מומלץ לעבוד עם חברת שילוח ולאפשר הזמנה של המוצר עד הבית, או עד נקודת איסוף. אם קיים סניף פיזי לחנות הספרים, אז לאפשר גם איסוף עצמי מהחנות ללא עלות משלוח.

להבדיל מחנויות אינטרנט בתחומים אחרים, רצוי מאוד להוסיף באתר גם אפשרות שהגולשים ימלאו בקשות לספרים מסוימים ואפילו ליצירת קשר עם גולשים אחרים לצורך החלפת המלצות וביקורות על ספרים. עוד רעיון נחמד לחנויות ספרים באינטרנט זה לאפשר קריאת ספרים מקוונת לספרים בפורמט epub הנפוצים. אפשר גם למכור ספרים דיגיטליים בפורמט של pdf, כאשר אלו יישלחו לרוכש במייל. דבר נוסף, זו אפשרות לרכישת ספרים כמתנה: עם אריזת מתנה, ברכה ואפילו הקדשה אישית על הספר מצד הסופר (במידת האפשר).

חשוב מאוד שהאתר בכלל והמערכת בפרט יספקו חווית משתמש מצויינת לגולשים, כך שהם ייהנו מגלישה באתר, יוכלו למצוא בו כל מה שהם מחפשים, וירצו לחזור אליו בכל פעם כשיחפשו ספר.

צור קשר

הטלפון שלנו: 077-7644819

- או -

מלאו את הטופס להלן ונחזור אליכם בהקדם:

 

 
WhatsApp
אנו משתמשים בעוגיות על מנת לשפר את חווית המשתמש באתר. קרא עודאני מסכים