הקמת אתר מכירות באינטרנט שימכור לכם יותר 077-7644819

  1. דף הבית
  2. הבלוג
  3. הקמה של חנות וירטואלית למזון שמגדילה מכירות

הקמה של חנות וירטואלית למזון שמגדילה מכירות

אם בעבר נטען כי מזון קונים רק בצורה פיסית, היום בניית חנות אינטרנטית למכירת מזון היא דבר שברור לכולם שעובד. כיצד להקים חנות אינטרנטית שמוכרת מזון בצורה נכונה יותר שמגדילה את ההמרות? המאמר הזה יעשה לכם סדר בדברים.
בניית חנות וירטואלית לסופרמרקט

חנות וירטואלית למזון – האם זה באמת משתלם ואיך עושים את זה?

אחת ההנחות הידועות, המקובלות ואלו שקשה מאוד לשבור ולהתנגד להן, היא שאנשים תמיד יעדיפו לקנות מזון אחרי שהם רואים אותו, ממששים אותו, קוראים מה כתוב על העטיפה, ובוודאי אחרי שהם טועמים אותו, אם יש להם אפשרות.

הנחה זו היתה מקובלת מאוד במשך שנים רבות, גם אחרי שעולם האינטרנט נכנס לעולמנו והתחום של מסחר דרך האינטרנט הפך להיות פופולארי מאוד. עדיין היו רבים שחשבו, שזה יכול לעבוד אך לא בתחום המזון. הטענה היתה שאף אחד לא ירצה לעשות קניות דרך האינטרנט, כי כל אחד מעדיף לקנות את המזון שלו כשהוא רואה מה הוא קונה והוא יכול למשש אותו (למשל אם מדובר בפירות וירקות). בכלל, כך נטען, חווית הקנייה בסופר או בכל מקום אחר שמוכר מזון, זה חלק מהעניין ואף אחד לא ירצה לוותר עליה.

היום, בניית חנות וירטואלית למזון הפכה לדבר שבשגרה, בין אם מדובר על חנות מזון לרשתות שיווק, חנויות טבע, מאפיות או קונדיטוריות. לכן, אנחנו יכולים לומר בוודאות שההנחה שאנשים לא ירכשו מזון באינטרנט קרסה ואינה נכונה עוד. אנשים מעדיפים לעשות קניות דרך האינטרנט גם כשמדובר בפריטי מזון, לא רק ביגוד או מוצרי חשמל, והסיבה לכך היא פשוטה: זה הרבה יותר נוח וחסכוני.

מדוע אנשים מעדיפים לקנות מזון דרך האינטרנט?

כאמור, יותר ויותר אנשים מעדיפים לעשות היום קניות של מזון דרך האינטרנט. הם עושים את זה מהבית, מהעבודה או מכל מקום אחר. האפשרות לבצע קניות של מזון דרך האינטרנט היא מאוד רחבה היום, גם בזכות העובדה שניתן לעשות זאת הן דרך אתרים והן דרך אפליקציות שעובדות במכשירי סלולר או טאבלטים וגם בזכות העובדה שהרשתות הגדולות מאפשרות רכישה של מזון דרך האינטרנט, דבר שפתח את המכירות באינטרנט גם בפני רשתות קטנות יותר, מכולות שכונתיות ועסקים זעירים בתחום המזון.

לכאורה, ההסבר מדוע אנשים מעדיפים היום לבצע קניות של מזון לבית דרך האינטרנט אמורה להיות דומה לסיבה מדוע הם מעדיפים לקנות בגדים או מוצרים אחרים דרך האינטרנט. זה יותר פשוט, יותר נוח, חוסך זמן, חוסך טרחה מיותרת והרבה פעמים גם חוסך עלויות. אך במקרה של רכישת מזון, זה אף מעבר לכך.

בכל פעם שאנחנו הולכים פיסית לסופר לעשות קניות, מדובר על תהליך שיכול לקחת לנו שעה-שעתיים ולעיתים אפילו יותר. אם אנחנו אנשים עובדים, אז עלינו לעשות את זה אחרי שעות העבודה או בסופי שבוע. זה יכול להיות מאוד בעייתי ולא נוח. מעבר לתהליך הקנייה עצמו, צריך לזכור שעלינו לנסוע עד הסופר, לחפש חניה, להסתובב בין המדפים פיסית, להמתין בקופה לא מעט זמן ובסיום לסחוב את כל הפריטים לרכב ומשם הביתה. לא רק שזה לא נוח, זה יכול להיות מאוד קשה פיזית.

לכן, אנשים רבים מעדיפים לבצע את הקניות דרך האינטרנט. כך הם גם חוסכים לעצמם שעה-שעתיים, שכן הם יכולים לבצע את הרכישה בזמנם החופשי בערבים או בסופי שבוע. הם יכולים לבקש שהמשלוח יגיע אליהם מתי שנוח להם, בלי לחץ ושליח ידאג להובלת הפריטים עד הבית מבלי שהם יצטרכו להרים דבר.

אחד היתרונות של רכישת מוצרים מחנויות מזון רבות, זו היכולת לעדכן את הרשימה מהרגע שמבצעים אותה ועד לשלב המשלוח. כך אם מגלים שחסר משהו, אפשר לעדכן את הרשימה ולהזמין את הפריט באופן מיידי.

לכן, גם לבעלי חנויות ורשתות מזון משתלם לאפשר אופציה של הזמנות דרך האינטרנט. זה אומנם ידרוש מהם לנהל תהליך לוגיסטי מסוים, אך יחד עם זאת, זה יכול לאפשר להם להגדיל את כמות הלקוחות מחד ולחסוך בכוח אדם מאידך.

איך להקים חנות וירטואלית למזון בצורה נכונה?

בשביל לבנות חנות מזון באינטרנט, צריך לדעת לאפיין בצורה מדויקת ונכונה הן את צרכי העסק והן את צרכי הלקוחות. צריך לדעת איך להתאים כל מוצר לקטגוריה מסוימת ולאפשר ללקוחות למצוא את כל המוצרים הרלוונטיים, בין אם זה תחת סוג מוצר, שם של חברה או בצורות אחרות.

יש לייצר חווית קנייה מושלמת ללקוח מהרגע בו הוא נכנס אל החנות ועד הרגע שהמשלוח מגיע אליו הביתה. זה אומר שצריך לייצר כאמור מערך לוגיסטי שיאפשר לו לקבל את המשלוחים בזמן, כפי שהובטח לו, בצורה טובה ומסודרת, כך שאף מוצר לא יגיע שבור, הרוס או רקוב, וכן חשוב שלרשות הלקוח תעמוד האפשרות להיות בקשר עם שירות הלקוחות של החברה אונליין או בטלפון, עד הרגע בו הוא יכול לוודא שכל המוצרים הגיעו אליו, לפי ההזמנה, באופן מושלם.

אפשרויות מתקדמות בכל בניית חנות וירטואלית למזון שיגדילו את המכירות

הקמה של חנות וירטואלית למזון צריכה לאפשר יכולות מתקדמות, שבדרך כלל אינן נדרשות בהקמה של חנות וירטואלית למוצרי חשמל, לבגדים, לספרים וכיו"ב. נסקור להלן חלק מהאפשרויות הללו:

  1. הוספה מהירה מעמודי הקטגוריה – כאשר אנו רוכשים מקרר בחנות אינטרנטית למוצרי חשמל, סביר שנרצה להכנס לעמוד המקרר באתר ולקרוא עליו את המפרט. כאשר אנו רוכשים עגבניה בחנות אינטרנטית למזון, נראה להוסיף את העגלה ישירות מעמוד הקטגוריה "ירקות" במקום להכנס לעמוד העגבניה עצמו. כך, בכמה לחיצות כפתור, נוכל להוסיף בקלות עגבניה, מלפפון, פילפל, בצל וירקות נוספים מאותו העמוד, ללא מעבר מיותר בין עמודים.
  2. עגלה צפה – בכל הוספה של מוצר, נרצה לראות את המוצר בעגלה "צפה" שהיא עגלת קניות שנמצאת בשולי האתר בכל רגע נתון. כלומר, אין צורך להכנס לעמוד "עגלת הקניות" במטרה לצפות במוצרים שכבר אספנו בעגלה. באופן הזה, נוכל לעקוב אחר מאות המוצרים השונים שאנו רוכשים בכל נקודת זמן ברכישה ולא רק בסיום הליך הרכישה.
  3. רכישה מהירה ללא הזנת אשראי – לקוחות קבועים ירצו ודאי שהמערכת תכיר אותם ותאפשר להם לבצע הזמנה על בסיס פרטי האשראי האחרונים שהזינו למערכת, ובכך, יחסך מהם הצורך החוזר להקליד שוב את נתוני האשראי. הדבר מקצר לרוכשים את זמן הרכישה ומשפר את חוויית המשתמש בחנות האינטרנטית.
  4. טעינת הזמנות קודמות – לקוחות קבועים יוכלו לטעון בלחיצת כפתור כל הזמנה קודמת שביצעו ובכך למלא את עגלת הקניות שלהם בפעם אחת בכל המוצרים שהם מעוניינים ברכישתם. כך יחסך מהם הצורך להוסיף מחדש מוצר-מוצר לעגלת הקניות.
  5. סליקה לאחר שקילה – בעת הרכישה באתר, יזין הרוכש את פרטי האשראי, אך התשלום לא יבוצע בפועל, אלא רק תיתפס מסגרת אשראי לחיוב עתידי. לאחר שבעל החנות הווירטואלית יבצע מעבר על ההזמנה ושקילה של כל המוצרים שהוזמנו, יבוצע החיוב בסכום הרכישה המדוייק. החיוב בפועל יבוצע בהקלקה על קישור במערכת ניהול האתר, ללא צורך בהזנה נוספת של פרטי האשראי.
  6. אפשרויות ליקוט מתקדמות – מערכת ניהול האתר תאפשר לבעל האתר לסמן לכל פריט בהזמנה האם הוא במלאי או לא במלאי תוך כדי פעולת הליקוט הפיסי. מערכת הניהול תדע לחשב את הסכום העדכני לחיוב בצורה אוטומטית, על בסיס המוצרים שבמלאי.

אתר מכירות למזון שכולל יכולות מתקדמות אלו, יתן פתרון טוב יותר גם לרוכשים בו, שיהנו מקלות בתפעול ובהזמנות מהירות יותר, וגם לבעל האתר, שיהנה מאפשרויות ליקוט וגביה נוחים יותר.

צור קשר

הטלפון שלנו: 077-7644819

- או -

מלאו את הטופס להלן ונחזור אליכם בהקדם:

 

 
WhatsApp
אנו משתמשים בעוגיות על מנת לשפר את חווית המשתמש באתר. קרא עודאני מסכים